Wednesday, May 6, 2009
Sunday, May 3, 2009
TOMOK BUKAN LAGI MOMOK!!!!!
Pada ketika dan saat ini serius aku cakap mesti korang dah tak malu nak mngaku korang adalah peminat penyanyi ini...betul x? cerita tomok dan band dia iaitu new boyz betul2 mngingatkan aku kepada seorang kawan abang aku yg pernah mnubuhkan sebuah band satu ketika dahulu ttp cita2 mereka tak kmana...pasal mereka tak nak tunduk kpd syarikat2 rakaman yg hendak mereka hasilkan lagu ala2 kumpulan new boyz...kesudahannya sekarang ini dia bekerja sbg kerani bank dah kahwin dah ada dua org anak dah pun!!!berbalik kpd cerita tomok aku ibaratkan dia kini seperti seekor rama2 yg dah keluar drp kepompongnyaa....xperimen beliau dalam setiap persembahan yg beliau lakukan dalam 1 in a million tempoh hari aku ibaratkan seperti tomok dah sedar diri untuk membuat persembahan yg cerdik....mungkin dah puas kena kutuk kot!!!...bt anyway tomok kini dah berada di landasan yg betul untuk terus terbang, terbang dan terbang tinggi mnggapai awan...asal jgn lupa mndongak ke bawah yerrr!!!...bt anyway si esther tu muka dia macam dj baby lahh...org sabah bahhh!!!...kui...kui...kui!!!
ROSYAM NOR HERO MALAYA....
Walaupun ariniee dah masuk 4 hb mei...ttp aku rasa masih belum trlambat utk aku ucapkannn selamat hari pekerjaaa...kpd semua yg melakukan apa jua jenis pekerjaan sekalipun!!! semoga terus produktiflahhh hendaknyaa yaa.......ttp pastikan buat pekerjaan yg halallahh yerr!!!!

bt anyway malam tadi aku rs cukup berbangga dapat menemuramah hero malaya yg tiada galang gantinyaaa...maintain selalu siapa lagi kalau bukan rosyam nor!!!!
satu yg pasti pelakon ini sekarang tgh sibuk dengan program terbitannyaa "pilih kasih" yg telahpun bersiaran di tv2...apa yg mnarik peserta2 program ini akan mnginap di hostel iptar.... oleh demikian kpd staf2 rtm yg selalu pergi kursus pasti bnggakan pasal bilik yg korang mnginap mungkin akan keluar di kaca tv!!!!
kepada yg dengar temuramah aku dengan rosyam malam tadi pasti korang terdengar apabila rosyam nor ada mnyatakan bahawasanya industri lakonan kini adalah seperti lombong emas!!!! berbeza dengan industri muzik yg dikatakan smakin mnguncup...manakala industri lakonan adalah sebaliknya!!!!...ini berikutan kmunculan lebih bnyak saluran2 tv dan para karyawan filem smakin aktif mnerbitkan filem...oleh demikian bak kata rosyam sesiapa yg bercita2 untuk bergelar anak seni yakni seorang pelakon....serius.....berbakat.....ada rupa sikit...dan tak kejar glamor...apa lagi ditunggu? mungkin anda akan mnjadi pengganti rosyam nor siapa tahu?...
ttp apapun utk berada di tahap rosyam nor tidak semudah memetik jari...banyak liku dan ranjau telahpun beliau lalui....hasil kerja keras dan betul2 serius lihatlah hasilnya kini rosyam nor tetap berdiri kukuh...maintain selalu!!!
insyaalah aku rasa kalau kat malaysia nie ada 20 orang lagi pelakon macam rosyam nor...nescaya industri hiburan tempatan akan pergi jauh....chaw dulu jgn lupa tonton "pilih kasih" program realiti pencarian bakat untuk mencari pelakon utama yg akan mmbintangi filem arahan pertama insan yg bernama rosyam nor!!!!....
wait..wait..wait another good thing is rosyam nor juga akan menjadi hang tuah terbaru dalam sebuah filem epik yg berjudul Empayar : dendam tamingsari yg akan memulakan produksinya tak lama lagi...x sabar nak tgk filem nie... khbarnya ini adalah filem kedua termahal selepas filem puteri gunung ledang satu ketika dahulu...sama2 kita nantikan filem ini mnjengah pawagam kelak...mana tahu filem nie akan ikut jejak langkah filem sumdog millionaire menang oscar...tuah manusia manalah dapat diketahui yer tak?...
hai seronok pulak sembang2 pasal filem niee dan mnggu depan insyaalah aku akan cuba bawakan temuramah ekklusif dengan seorang lagi karyawan filem yg mmg terkenal dgn kreativitinyaa dan bertubuh comel...khabarnya selepas temuramah beliau dengan aku mnggu depaN dia akan terus terbang ke perancis untuk mnghadiri festival filem Cannes...classs!!!...siapakah gerangannya sama2 anda nantikan yerrr......kali nie betul2 chaw!!!

bt anyway malam tadi aku rs cukup berbangga dapat menemuramah hero malaya yg tiada galang gantinyaaa...maintain selalu siapa lagi kalau bukan rosyam nor!!!!
satu yg pasti pelakon ini sekarang tgh sibuk dengan program terbitannyaa "pilih kasih" yg telahpun bersiaran di tv2...apa yg mnarik peserta2 program ini akan mnginap di hostel iptar.... oleh demikian kpd staf2 rtm yg selalu pergi kursus pasti bnggakan pasal bilik yg korang mnginap mungkin akan keluar di kaca tv!!!!
kepada yg dengar temuramah aku dengan rosyam malam tadi pasti korang terdengar apabila rosyam nor ada mnyatakan bahawasanya industri lakonan kini adalah seperti lombong emas!!!! berbeza dengan industri muzik yg dikatakan smakin mnguncup...manakala industri lakonan adalah sebaliknya!!!!...ini berikutan kmunculan lebih bnyak saluran2 tv dan para karyawan filem smakin aktif mnerbitkan filem...oleh demikian bak kata rosyam sesiapa yg bercita2 untuk bergelar anak seni yakni seorang pelakon....serius.....berbakat.....ada rupa sikit...dan tak kejar glamor...apa lagi ditunggu? mungkin anda akan mnjadi pengganti rosyam nor siapa tahu?...
ttp apapun utk berada di tahap rosyam nor tidak semudah memetik jari...banyak liku dan ranjau telahpun beliau lalui....hasil kerja keras dan betul2 serius lihatlah hasilnya kini rosyam nor tetap berdiri kukuh...maintain selalu!!!
insyaalah aku rasa kalau kat malaysia nie ada 20 orang lagi pelakon macam rosyam nor...nescaya industri hiburan tempatan akan pergi jauh....chaw dulu jgn lupa tonton "pilih kasih" program realiti pencarian bakat untuk mencari pelakon utama yg akan mmbintangi filem arahan pertama insan yg bernama rosyam nor!!!!....
wait..wait..wait another good thing is rosyam nor juga akan menjadi hang tuah terbaru dalam sebuah filem epik yg berjudul Empayar : dendam tamingsari yg akan memulakan produksinya tak lama lagi...x sabar nak tgk filem nie... khbarnya ini adalah filem kedua termahal selepas filem puteri gunung ledang satu ketika dahulu...sama2 kita nantikan filem ini mnjengah pawagam kelak...mana tahu filem nie akan ikut jejak langkah filem sumdog millionaire menang oscar...tuah manusia manalah dapat diketahui yer tak?...
hai seronok pulak sembang2 pasal filem niee dan mnggu depan insyaalah aku akan cuba bawakan temuramah ekklusif dengan seorang lagi karyawan filem yg mmg terkenal dgn kreativitinyaa dan bertubuh comel...khabarnya selepas temuramah beliau dengan aku mnggu depaN dia akan terus terbang ke perancis untuk mnghadiri festival filem Cannes...classs!!!...siapakah gerangannya sama2 anda nantikan yerrr......kali nie betul2 chaw!!!
Wednesday, April 29, 2009
BTN ( BIRO TATANEGARA)
Tuesday, April 28, 2009
FAIZAL TAHIR DAN NABIL!!!!

Salam sejahtera semuaaaa..... dah lama tak get involve dalam niee.... almaklumlah xda kat pulau nieee agak lama jugak atas urusan peribadi..... weLL3x....dua orang artis dekat atas ini adalah insan2 yg aku interview sepanjang ketiadaan akuu...haaa macammana tuu? recordlahhh baii... bt anyway satu yg pasti mereka berdua ini adalah merupakan superstar di dalam bidang masing2!!!............
dua2 sempoi dan mudah memberikan kerjasama....siaran temuramah aku bersama dengan faizal tahir ialah pada 19/4 ....menerusi segmen yg sama juga aku menemuramah ketua pengarah penyiaran Datuk Ibrahim yahya....berkenaan saluran muzik aktif!!!!.....manakala temuramah aku dengan bintang paling popular 2009 Nabil disiarkan pada 26/4.....
walaupun nak buat temujanji dengan mereka memerlukan kesabaran yg tinggi al-maklumlah superstar... kalau kau superstar pun sama jugak betul tak?..... tapi bila temuramah dilakukan mereka memberikan 200% kerjasamaa....korang memang best!!!
temuramah banyak berkisar kpd perjalanan karier depaa....dulu, kini dan masa hadapan!!!!.... tapi kalau korang perasan apakah persamaan antara mereka berdua nieee...kedua2nya berbakat besar dan yg pasti kedua2duanya jugaaa pernah terjebak di dalam lembah kontroversi hitam....kes faizal tahir : isu membuka baju, kes nabil : terpeluk aweknya di malam ABP arituu!!!!.....kedua2nya mnjadi buah mulut org... kalau difikirkan adakah perkara tersebut disengajakan.... klau ditanya aku... kita manusia memang tidak lari daripada melakukan kesilapan... yg penting perkara tersebut harus dijadikan pengajaran dan kalau boleh dimasa hadapan sebarang kesilapan diminimakan lahh yerr anda kan public figure macam saya.... betulkerker?..... haruslah!!!!!
oklahhh dah takda idea nak tulis lagi.....tunggujerlah minggu depannn sapa artis atau selebrirti yg aku bakal interview nantikannn!!!!
Sunday, April 12, 2009
NORYN AZIZ SI JELITA YG TABAH!!!!
gambar kat sebelah niee adalah gambar noryn masa prgi New York ari tuuu...bukan nak sembang pasal dia pergi new york tuuuu!!!....tp nak story pasal dia yg baru sahaja aku temuramah malam tadi menerusi program variasi aku yg vast tuu...vast kerr..haruslaaa!!!...nampak mcm dia mnyenangi langkawi....nak dijadikan cerita pulak kelmarin dia baru sahaja mngadakan persembahan sempena water fest di chenang beach langkawi!!!!noryn aku tabik spring krn yg pasti dia berada di dalam bdang ini dengan melalui susur kepayahan yg ketara...dia bukan masuk dlm bdang ini terus meletop bermula dengan kemunculan duo beliau dgn seorng lg member ntah namanya aku tak ingat...menerusi sister2 tiada siapa yg mnjngka perempuan nie ingin serius dlm bidang ini....buktinyaa setelah mnyepi sekian lama dan mngenggam segulung ijazah...bangkit dari kegagalan rumahtangga...sehingga sanggup menabung untuk membikin album atas alasan ingin kebebasan bekaryaa...noryn aziz kini adalah satu nama yg harus jgn dipandang enteng!!
figura yg bernama noryn aziz ini adalah individu yg benar2 ingin mempotray utk menjadi diri sendiri dan hipokrit bukanlah makanan hariannyaa...ini dapat dilihat dari segi personalitinyaa dan jugaa genre muzik yg diketengahkan.....seperti biasa gua nak cakap kat lu semoga terus sukses!!!!
Sunday, April 5, 2009
ADIBAHH NOOR BIKIN JANTUNGKU BERDEGUP KENCANG!!!
Aku hampir2 x dapat intervieww pompuan niee malam tadiii.... kak diba kita niee betul2 nak buat april foll kat akuuu... nak dijadikan cerita ketika sesi pra-produksii hari khamiss arituu...aku asik memikir2 dan mencongak2 siapakah gerangan artis yang aku nak intervieww
menerusi variasi minggu depann....2 3 selebriti aku terpikirr dan dah dibuat appointmentt... tapi sayng nyaa semua x dapat nak involvee.. tetiba kak nani hasnitaa bunga JUR tu bg ideaa knapa ko x intervieww pompuan kat sebelahh niee.... snang pulak tuu nak dapat nombor phone diaa soo appointment dgn dia menerusi pr dia pun dilakukanlahhh....setelahh diberitahu segala kata putus... disimpulkan diapun bersetujulahhh....
tapi kak deeba niee masih berhati perutlahhh... kerana dia inform awal2 last minute x dapat involve walaupun dah hari ahad...krn dia tetiba terpaksa terlibat dgn satu program lain yg memerlukan dia mnjadi juri.... tapi kau tahulahh nokkk....hari ahad....semua dah ader komitmenn.....jenuh jugaklaaaa aku nak cari artis nak ganti tmpat pompuan niee....semua x dapat nak join psal dah terikat dgn program lain!!!!...so aku trpksaaa back to plan asall...kalau x dapat nak interview livee...record pun xpalah...so recordlahh temuramah aku dgn pompuan nieee!!!...terima kasih kpd wrga staf lngkawi fm seperti hj said, din, dj halina, dan dj Lynn anim yg membantu dari step merekod guna repoter phoneee sehinggalah step burn ker cd...terima kasih bebanyak!!!!
cerita ttg artiss2 yg aku temuramah dua tingga minggu nieee...aku baru perasan...setelah halina bgtau....mereka yg aku interview suma ada kaitan dgn filem talentime arahan pengarah yasmin ahmadd....ohh tuhan ini semua hanyalah satui kebetulannn!!!...aku x planning punn....
Dari gaya percakapan adibah noor tadi dapatlah aku katakan beliau nie seorang yg ceriaaa, kreatif dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi....siapa sangkakan adibah noor ini dulu sebelum bergelar penyanyi adalah merupakan seorang guru bahasa inggeriss....patutlah english dia powerr.... dan dgn kewujudann beliau ini di dalam industri, diharapkan dapat mmberi inspirasi kpd mereka yg mempunyai fizikal ygg comel dan berbakat supaya lebih berani menonjolkan bakat yg dipendam sekian lamaa....
sekalii lagi utk adibah noor good luck to you!!!
menerusi variasi minggu depann....2 3 selebriti aku terpikirr dan dah dibuat appointmentt... tapi sayng nyaa semua x dapat nak involvee.. tetiba kak nani hasnitaa bunga JUR tu bg ideaa knapa ko x intervieww pompuan kat sebelahh niee.... snang pulak tuu nak dapat nombor phone diaa soo appointment dgn dia menerusi pr dia pun dilakukanlahhh....setelahh diberitahu segala kata putus... disimpulkan diapun bersetujulahhh....tapi kak deeba niee masih berhati perutlahhh... kerana dia inform awal2 last minute x dapat involve walaupun dah hari ahad...krn dia tetiba terpaksa terlibat dgn satu program lain yg memerlukan dia mnjadi juri.... tapi kau tahulahh nokkk....hari ahad....semua dah ader komitmenn.....jenuh jugaklaaaa aku nak cari artis nak ganti tmpat pompuan niee....semua x dapat nak join psal dah terikat dgn program lain!!!!...so aku trpksaaa back to plan asall...kalau x dapat nak interview livee...record pun xpalah...so recordlahh temuramah aku dgn pompuan nieee!!!...terima kasih kpd wrga staf lngkawi fm seperti hj said, din, dj halina, dan dj Lynn anim yg membantu dari step merekod guna repoter phoneee sehinggalah step burn ker cd...terima kasih bebanyak!!!!
cerita ttg artiss2 yg aku temuramah dua tingga minggu nieee...aku baru perasan...setelah halina bgtau....mereka yg aku interview suma ada kaitan dgn filem talentime arahan pengarah yasmin ahmadd....ohh tuhan ini semua hanyalah satui kebetulannn!!!...aku x planning punn....
Dari gaya percakapan adibah noor tadi dapatlah aku katakan beliau nie seorang yg ceriaaa, kreatif dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi....siapa sangkakan adibah noor ini dulu sebelum bergelar penyanyi adalah merupakan seorang guru bahasa inggeriss....patutlah english dia powerr.... dan dgn kewujudann beliau ini di dalam industri, diharapkan dapat mmberi inspirasi kpd mereka yg mempunyai fizikal ygg comel dan berbakat supaya lebih berani menonjolkan bakat yg dipendam sekian lamaa....
sekalii lagi utk adibah noor good luck to you!!!
Subscribe to:
Posts (Atom)
