Saturday, December 5, 2009

EMAK, IBU, BONDA, MOM, MUMMY, MAMA!!!!!

Apaa punnn gelaran koranggg kpd org yang melahirkann koooo....tp 4 sureee korang sayang dia kann?...aku tumpang simpatiiii yang amat sangat kpd rakan2 yg mak diaaa dah pergi meninggalkan dunia yg fana iniii...aku tak boleh bayangkannn apabila saat itu dtg kpd akuu kelakkk...Oh god siapa aku nak menentangg ketentuan Muuu...tp aku mmg tiada kekuatan utk mnghadapi saat ituuuu....


Satu yang pastiiii pada saat2 ini akuuuu amat, amat, amat, amat merinduiii emak akuuu


soo so so so muchhhhhh....balik PD pun rumah kosong...jengok bilik mak...pun mak xdaa... pergi dapur tempat mak selaluuu beraksiii...pun snyap sunyiii...apatah lagiii atass mejaaa...yg selalu meriah dgn makanannn...kosongg sambil dah ditepek2 sikit habukk...haiii macam dah lama rasa mak pergi menunaikan hajiii...oleh demikian skali lagiii akuuu betol2 x boleh bayangkann kalau emakk tinggalkan aku teross!!!


Emakkk akuuu Toharti Mat SOm adalahhh seorangg yg sangat2 tabahh dan slumberrr...aku pun belom tentu lagi boleh jadi cam diaa...mak tabah face it takdir parents dia pergi, abang adik diaa pergi, suami tercinta pergi, dan anak juga pergi...korang bayangkannnn mak akuu boleh face it anak2, family, masayarakat ...masa dia decide nak kahwin duluuu...yer mak aku hnya nk khwinnn...bukan nak buat maksiattt...tapi org kita yg masih tabooo dgn bndaaa niee...bg macam2 tekanan...cakap yg bukan2 kat mak...mak ada alasan utk ituuu... tp mak aku still relax... mak aku sgt sedih bila pada satu fasaaa anak sendiri punnn against diaaa... tp bagii akuuu apa saja opinian dan tindakan diaa aku tauuu itu adalah d best...


Mak tak perfecttt...mak bukan maksum...mak juga buat silap...tapii utk aku buang makk tak sesekali...aku tahuuu aku sedarrr makkk dari kecill dah melaluiii macam2 liku dan duri kehidupann...bg akuuuu kalau mak senang sekarangg mak mmg deserve it!!!...ini bukan sekali lagi luahan rasa tipikal....bila mana aku cerita ttg pengorbanan emak besarkan akuuu...sdgkan itulahh hakikatnyaaa aku dibentuk hasil saling melengkapi antara emak dan arwah bapak akuuu!!!....they r d best!!!


Hari ini ntah hari keberapa makk kat Mecca...rindu dowhh...dgr suara mak dari dalam gangang telefon aku rasaaaa macam terlaluu lama utk bersuaa muka dgn makkk...tak sabar tunggu 17 dec niee utk cium tangan dan pipi makkk....


Semoga mak dan pakcik dapat haji yang mabrur!!!


Aku sayangg mak aku bukan hanyaaa pada hari ibuuu, bukan hanyaa pada birthday diaa...ttp setiap urat, nadii, jantung yang berdegup adalahhh jeritan dan rasa kasih aku padaa emakk!!!.. Series kdg2 aku takut nk kahwinn pasal aku takut kasih syg aku kat mak akan berbelah bahagi...
(tp jgn salah faham sekarang mak dah selalu suruh aku mula pikir cari teman hidup...pening2!!)


Makk u more than anythingg!!!!!!
Bawah niee gambar ketikaa aku antar mak pergi menunaikan haji di tabung haji Kelana Jaya tempoh hari!!!


mak aku miss your smile dan jokeee!!!

No comments:

Post a Comment