Tuesday, December 1, 2009

Damn!!!, Damn!!!, Damn!!!!

Mmg aku serabai ler semalam mana taknyaaaa tak pasal2 baru nak rasa kaya sekejab...tetibaa satu keCELAKAan menimpaa akuuu...yang menyebabkan sejumlah duit terbangg....

Semuanyaa bermula bilamana diri ini ingin mengambil angin malam di sekitar bandar Port Dicksonn....yerlah dulu masa duk Langkawi kalau nk balik PD kena pikir 100x tp since dah duk KL nieeee...asaal tetiba rasa nak balik Pd jerrr...aku balik teruss....ttp sejak dua mnjak nieee since mak aku membuat hajii... rumahhh agam aku tuuu...sunyii...dan walaupun rumah sendirii tp sumpah aku seram sejuk jugakkk duk sorang2!!!!

So aku ajak mmber sekampung Pian round2 ...maka tersebutlah kisahhh di sekitar jalan bypass atau jalan pantaiii...dengn suasana gelap tak berlampu...aku punnnn bawaklah kereta aku melalui jalan itu sambil dengar lagu taylor swift...dan borak2 ngn mmber akuuu....

Suddenly!!!..... GEDEGANG tung..tungg..tung...tung...makkk aii tayar depan sebelah kiri kereta akuu terperosok masuk dalam lubangggg yg agak dalam....yg aku tak sangkaa boleh adaaa kat jalan tuuu...memandangkannn itu adalah antara laluan utamaaa ke Pantai PD!!!!

Mesti korang cakap knapa aku tak elakk?...kepalaa hangguk kooooo...ko ingat aku nieee ultraman kerrr boleh nampakkk semuaa...dah lah tempat tuu tak berlampuuuu....at least letakler korn supaya org nampak....so ko nak aku aspecttt aku akan panduuu dengan cekap...oiii sumpahhh micheal schumacherr pun tak boleh elak dowhhh!!!

Oleh demikian impaknyaaa allignment kreta aku lari...rim kreta aku bngkokkk....kesian kretaa aku tuu baby lagi tak sampai setahunpun...dah hadapi bnda2 camnieee!!!....nasib baik tayar tak bocor...besoknya aku bawak pergi workshop of course lahhh Eon service....betul itu ini akhirnyaa dicharge rm500....sumpah syg giler duit aku tuuuu...baru berkira2 nk pergi genting!!!!

Tghhari antar ptg siap...meanwhileee tuuu aku yg rasaa tak puas atii krn merasakan aku mnjadi mngsaaaa...aku pergi law firm ayah mmber akuuu kat town PD...bukan berniat nak saman atau apa... hnyaa nk mntak pandangan apaa solution yg terbaikk utk mmbelaa nasib akuuu nieee..... diaaa kata kalau nak saman jumlah nk bayar lawyer mmg mahal...nak claim insurance x injured...so kerani dia suggest akuuu buat repport kat kementerian hal ehwal penggunaa...so aku pun tergedek2 pergi sanaaa ngn pian yg bnyak mmbantu dan ceritakan masalah aku nieee di jabatan itu...org kat situ pulakkk kataa dia tak in chargee bnda2 camniee..kalau nak report pasal brg2 pirate leh lerrr dtg situ....so diaaa suggest pulak akuu wat report kat tribunal penggunaa kat seremban...aku pun call tribunal ...org kat situ cakap actually aku nak against sapaa?...oiiii babi geramnyaa akuu...ko rasaa aku nak against nenek ko kerr?...dia kata lagi kalau aku nak against kerajaan...jabatan merekaa tak buat!!!!

Dari situu korang lihattt wat the F**k!!!...hallo kalau bnda niee berlaku kat koranggg atau anak bini ko mampusss...pasal terlanggar lubang tuuu...baru koo nak against kerajaan kerrr?...plzzz akupun government servant...tp jgnlah mmbuta-tuli...yg koo risau sgtt knpaaa?...be realistic lahhhhh!!!....ko ingatt aku nak surrender kat situuu...than aku pergi another law firm...(this one chinese punyaaa)...brother clerk kat situuu support hasrat akuuu n he said dare 4 trueee xpaa maaaaa!!!....n dia bg suggestion yg sgt bernasss kalau suma tak mahu layan u...than u pergi ini Mr.Ravi punyaa office...sapa diaa nieee...(xyah aku explain kat korang sumaaa...aku rasa korang tau..kalau x tau buat2 tau!!!)...mmber aku pian cakap ko berani kerrr nak jumpaa diaa...cauze aku niee government servanttt...habiss aku gomen ker tak gomen kerrr...aku kluar duit akuuu jugak repair kretaa...bukan aku boleh claim kat sapaa2!!!

Aku pun berani mati pergi opiss Mr.Ravi niee...tapi dia xdaaa..tapi aku jumpaaa setiusaha politik diaa Mr.Lional Parreraa...diaa yg sudi mndengar permasalahan akuuu...rupa2nyaa dia cakap "u not d only victim"...dis morning ader satu brother yg naik motor sudah terbanggg...cauze motor dia sudah masuk itu lubang...n ader bbrp kes lain lagi yg melibatkan itu lubanggg...WATTTTTTTT...can u imagine pelancong2 yg masuk PD lalu itu jalannnn dan tak sedar lubang itu...of course akan trouble. Pasti akan mncemarkan imej pelancongan PD!!!...shittttttttttt!!!!...lebih shittttttttt biler direport perkara ini kpd jabatan Lahanat yg in charge pasal jalan2 tuuu...depa baik punyaa reason kata xda budget....hahahahahahhahahahah... Dear wait 4 next election yerrr!!!!

Than Mr.Parrera pun suggest aku buat police report..ambil gambar kerosakan kenderaan.... report kerosakan.... than try utk claim bnda nieee di bar council di KL...khabarnyaa this place adalah utk tmpat mnuntut ganti rugi di bawah 5000....

Moral of the storyyy...aku bukan lapar sgt dgn duit tuntutan ganti rugi tuu...ttp aku hanyaaa mnuntut keadilan bg pihak aku yg x berdosa nieee...dah lah tak berdosaaa kerugian pulak tuuu... walaupun nilainyaa x besar mmg lahhh ko bnyak makan rasuah...utk aku yg gajik kecik niee angkaa ituu adalah sesuatu yg agak bnyak dowhhh... sekurang2nyaa kasihanilah utk mereka2 yg lain yg mnjadi mngsaa...nak tunggu ader org MAMPUS kerrrr?

Btw PD lately niee mmg bnyak jalan2 berlubanggg...apsal ekk...dah miskin sgt kerrr korang niee? bawah nieee aku letak antara gambar2 lubng yg telah mengakhiri keterunaan keretakuu...

(gambar di bawah hasil kiriman Mr.Parrera..thanx broo!!!..cauze masa tghhari aku nak snap gambar lubang nieee depaa dah cepat2 letak pasirrr...utk cover line...tau takut!!!)
F**K

F**K


F**K

No comments:

Post a Comment