Friday, May 18, 2012

DATUK YUSUF HASLAM....

 

Datuk Yusuf Haslam, tetamu Jurnal Ikon pada 17/5 yang lalu, 
mendapatkan beliau untuk ditemuramah sangat mudah tanpa banyak karenah birokrasi, tak perlu semak2 tunggu beliau atau sebagainya ...tahu2 dah sampai dekat konti.

Datuk Yusuf Haslam aku rasakan satu individu yang sangat sedar diri...dan sedar ruang, maka dengan itu aku rasakan resipi sebenar kejayaan filem2 beliau...bila diajukan juga tentang pengalaman beliau mengorak langkah sehingga sukses di dalam dunia perniagaan adalah kerana beliau melakukan sesuatu perniagaan yang disukainya dan pakar.

Secara jujurnya...legasi Skop Production aku rasakan akan terus gemilang dan sukses bilamana kini puteranya Shamsul Yusoof pula menghasilkan filem2 yang terus mendapat sambutan..seperti mana yang dikatakan oleh datuk sebagai filem yang relevan pada zamannya.

Aku sangat suka pandangan datuk yang ini..."Kalau saya buat filem yang syok sendiri, macammana filem saya nak laku, lalu macam mana saya nak rancakkan pengeluaran filem saya, dan macammana dunia filem tempatan nak menjadi sebuah industri!"...woww luv it.

OK find filem2 beliau sesetengahnya menggelarkan sebagai memualkan after all dia end up kaya..ko ado? 

BTW thanx Dato kerana sudi ditemuramah!

No comments:

Post a Comment