Friday, April 13, 2012

IRFAN KHAIRI JUTAWAN INTERNET YANG HUMBLE!

bEST wooo....bila lecturer yang aku kagumi ini sudi ditemuramah oleh pelajarya yg bergelar dj niee....beliau bukan sebarang lecturer tetapi beliau juga adalah merupakan seorang jutawan internet beliau adalah Irfan Khairi...selalunya bila aku di dalam kelas di AEU university aku melihat dirinya dari kejauhan...

Cerita berkenaan dirinya aku research sepanjang malam sebelum aku menemuramah beliau tempoh hari menerusi JURNAL IKON...membuatkan dirinya kaget dengan pengetahuan diriku berkenaan beliau....seawal usia 18 tahun beliau telah memasang strategi untuk bergekar jutawan dan pada usia 25 tahun beliau telah bergelar jutawan internet muda!.

Bergelar jutawan pada usia muda tidak membuatkan dirinyaa alpa malah smakin merendah diri...walaupun luarannya beliau nampak seakan kapas yg lembut...ttp aku percaya di dalam susuk itu menyimpan satu semangat setegar besi yang waja...dimana beliau sekarang ini membuktikannya.

Percaya atau tidak ketika menuntut di UK beliau pernah bergelar pencuci di pasaraya..smata-mata untuk mendapatkan duit yang lebih bagi mengikuti ceramah2 motivasi dan mendapatkan buku2 motivasi...i luv his big spirit and his big dream..something that we can adapt in our lifee!!!

Kalau tidak kerana untuk menyambung riwayat janaan duitnyaa atau atas alasan apa sekalipun..pasti kini beliau akan bergelar jutawan senyap...lihat saja personalitinya ketika mampir ke konti kami tempohhari..hanya berseluar jeans dan t-shirt...bertopi dan bersepatu crocs...heiii shitt dia sangat low profile dowhh...walaupun hakikatnya dia tidur atas duit...
ko ado?

Another thing dat surprise me..which is he hate number...aitt abis camna ko boleh kayoo?...jawapannya kerana he super creative...i believe d same thing if u have an idea n u was born as creative people you will be succeed whereever they put you!

Another thing dat make me feel touch..when he said dat my appearence in my show r so cheerfull....eh apahal ttiba aku jd mat salih celop niee?...btw Irfan u r my inspiration...i think one day i'm gonna be exactly like you...Insyaallah!

Thanx Irfan sudi mampir ke kontiku!

No comments:

Post a Comment